Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

Leuk dat je onze site bezoekt. Geef hier aan welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens. De overige cookies helpen ons de site en je bezoekerservaring te verbeteren. Ook helpen ze ons om onze producten beter bij je onder de aandacht te brengen. Ga je voor een optimaal werkende website inclusief alle voordelen? Vink dan alle vakjes aan!

FAQ


Veel gestelde vragen

Hoe herken ik het juiste voertuigtype?
Voor identificatie van uw bedrijfswagen of camper zijn de volgende gegevens van belang; merk, type, bouwjaar, chassisnummer en chassistype (eventueel aangevuld met het merk en type van het chassis, bijvoorbeeld in geval van een AL-KO chassis). Lees meer....

Kan ik bij OTOPARTS ook terecht voor montage?
OTOPARTS beschikt over een netwerk van solide partners voor de inbouw of opbouw van producten uit accessoiregamma. U kunt de montage dus gerust aan onze dealers overlaten.

Mag ik de gekochten producten ook zelf ophalen? Is er ook een OTOPARTS winkel?
U bent van harte welkom op onze OTOPARTS vestiging in Rotterdam. Maak hiervoor telefonisch of per e-mail een afspraak. Onze adresgegevens treft u op onze website.

Wanneer kan ik hulpveren gebruiken?
De montage van hulpveren is aan te raden bij voertuigen die zwaarder belast worden dan gebruikelijk, een zware achteroverbouw kennen of voertuigen met een a-symetrische belading. Binnen het programma van OTOPARTS worden diverse producten aangeboden in diverse producttypen en prijscategoriën, er is dus altijd wel een set die goed bij uw voertuig past. Lees meer...

Welk type trekhaak past onder mijn camper?
Camperfabrikanten kennen een breed pallet van campertypen, uitvoeringen en basisvoertuigen. OTOPARTS levert trekhaken voor nagenoeg alle campers. Lees meer...

Hoe kan ik testen of mijn Linnepe TriGas alarm goed werkt?
Het meergassen alarmsysteem van Linnepe is eenvoudig op werking te testen met behulp van bijvoorbeeld een eenvoudige gasaansteker. Lees meer....

Hoe kies ik de juiste kabelset bij mijn camper of bedrijfswagen?
Trekhaak of scooterdrager monteren? Kies dan in ieder geval voor de juiste kabelset. Lees meer...

Ik heb nieuwe luchtbalgen ontvangen ter vervanging van de oude onder mijn auto. Maar deze nieuwe balgen hebben heel andere afmetingen, past dit wel?
Rubber luchtbalgen van VB-Airsuspension of Linnepe worden gedurende hun levensduur iets korter (tot 30 mm). Dit heeft voor de werking geen verschil, het is puur het resultaat van de constante belasting op de balg. Een nieuwe balg die dus langer is dan de oude is geen enkel probleem voor de montage.

Wat is het verschil tussen een KTL-behandeling en galvaniseren?
Campertrekhaken worden zowel in KTL-uitvoering als gegalvaniseerd aangeboden. Lees meer...

Ik kan mijn betaling niet afronden en/of is niet aangekomen, hoe kan dat?
Af en toe heeft men te maken met een storing dat veroorzaakt kan worden door verschillende zaken. Op www.allestoringen.nl of www.allestoringen.be vindt u een actueel overzicht van (bank)storingen. Ons advies is om het op een later tijdstip nog eens te proberen, wanneer de storing verholpen is.

Kan ik een pakket laten afleveren bij een Postbus?
Het is niet mogelijk om een zending af te laten leveren bij een postbus. Wel is het mogelijk om een ander adres op te geven dan het factuuradres, bijvoorbeeld het adres van uw buren of op het werk.

Ik heb maar een kleine bestelling en toch moet ik de volledige transportkosten betalen. Kan het niet in een enveloppe?
Wij versturen in principe géén zendingen per post, ook niet als het een klein product betreft dat in een enveloppe past.

Redenen hiervoor zijn;
> bij PostNL is géén track&trace mogelijk op een enveloppen-zending
> standaard is verzending per post onverzekerd. Verzekering op dergelijke zending komt qua prijs overeen met pakketpost
> uit onze ervaring blijkt dat te vaak enveloppen-zendingen beschadigd of zelfs helemaal niet aankomt. Dat is vervelend voor u én voor ons. PostNL biedt hierbij géén coulance.

Overigens zijn de kosten die wij doorberekenen aan onze klanten, lager dan de daadwerkelijke kosten. Want rekent u maar even mee; order-picking (salaris volgens CAO), doos, vulmateriaal, tape, pakbon, transportkosten koerier, verzekering transport, inpakken (salaris volgens CAO) en after sales.

Bij vragen kunt u contact met ons opnemen via; info@otoparts.nl